آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

شناخت ساختار صفحات اصلی فروشگاه اینترنتی

شناخت ساختار صفحات اصلی فروشگاه اینترنتی
صفحات مهم یک فروشگاه اینترنتی که برای سئو و اعتماد کاربران بسیار مهم است:
صفحه محصول یا PDP (Product Detail Page)
صفحه دسته بندی محصولات یا PLP (Product Listing Page)
صفحه سبد خرید یا SCP
صفحه تسویه حساب یا CP (Checkout Page)
صفحه قوانین و سیاست های کسب و کار
صفحات درباره و تماس با کسب و کار
صفحات بلاگ
و…
تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی
تولید و سئو محتوا بحث چالشی در سئو سایت های فروشگاهی! حالا چرا چالش برانگیز؟

خیلی دوستان وقتی می خواهند برای سایت فروشگاهی تولید محتوا کنند نمیدانند که از چه استراتژی استفاده کنند یا اول برای بلاگ تولید محتوا کنند یا برای دسته بندی یا صفحات محصول!

خب همراه من باشید تا توضیحاتی را در این مسئله به شما ارائه کنم.

در ابتدا شما باید صفحات PLP یا صفحات دسته بندی محصول را سئو کنید و برای سئو به محتوا دارید.

مثال برای سایت فروش کالای دیجیتال مثلا شما ابتدا باید برای صفحه خرید گوشی محتوا تولید کنید و بعد از رنک گرفتن و ایندکس شدن سراغ صفحات محصول بروید و باید از صفحات محصول هم به صفحات دسته بندی لینک داخلی بدهید.

برای بلاگ فروشگاه اینترنتی باید خیلی خیلی دقیق عمل کنید مثلا هیچ وقت نباید در مورد عبارت خرید گوشی در بلاگ تولید محتوا کنید حالا اگر هم این اشتباه را مرتکب شدید خیلی راحت محتوا را به صفحه دسته بندی خرید گوشی انتقال دهید و بعد صفحه بلاگ مورد نظر را با ریدایرکت دائمی 301 به صفحه دسته بندی خرید گوشی منتقل کنید.

حالا برای بلاگ چه عباراتی را انتخاب کنیم مثلا می توانید با استفاده از ابزار رایگان keywordchi به راحتی عبارات خیلی طولانی و هدفمند تر را انتخاب کنید.

نردبانی به سوی موفقیت برای طراحی سایت فروشگاهی

هرکی رفت سمت سایت و فروشگاه اینترنتی برای خودش زد برد چون اینستاگرام دیگه بدرد نمیخوره((!
اما باید قبل از اینکه به این مسئله بپردازیم؛ بهتون بگم که من محمد نصیری کارشناس ارشد سئو و کارآفرینی حدود 8 سال دارم فعالیت میکنم و با برندهای بزرگ کسب و کار اینترنتی ایران کار کردم مثل سایت های اُکالا، رفاه مارکت (فروشگاه اینترنتی رفاه) و دیجیکالا و... کار کردم و بعد از چندین سال کار کردن تصمیم گرفتم من هم از تخصصی که دارم(یعنی سئو سایت و طراحی سایت) استفاده کنم و همین شد که سایت حرفه ای وبین سئو را برای آموزش سئو و طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای، طراحی کنم.
وبین سئو هم مثل برندهای دیگه مثل دیوار، شیپور، بیتوته و... با استفاده از سئو سایت توانست مسیر موفقیتش را براحتی طی کند.
خب حالا بریم سراغ کار خودمون؛ من از شما چندتا سوال دارم. چند نفر از افرادی که سایت یا فروشگاهی انترنتی دارند موفق شدند؟ چند نفر از این دوستان درست و اصولی عمل کردند؟
سوال مهم: شما تمایل دارید جز کدام دسته باشید؟
بعد از سال ها فعالیت در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی، یک موضوع هست که خیلی مهمه!! من همیشه تاکیدش میکنم. آن هم این است که اگر قراره کاری را شروع کنید، حتما قبل از شروع تحقیق کنید، برایش برنامه ریزی کنید و استراتژی شروع کسب و کار داشته باشید و بی گدار به آب نزنید! اگر این کاری که گفتم را انجام دهید خیلی درصد موفقیت شما بیشتر می شود.
خب اگر از دنیای کسب و کار سنتی فاصله گرفته اید و می خواهید وارد کسب و کار اینترنتی شوید؛ به شما تبریک می گویم. من و تیم وبین سئو مثل همیشه همسفر شما در راه موفقیت هستیم و اینجاییم که به شما فوت کوزه گری داشتن یک وبسایت فروشگاهی حرفه ای را یاد بدهیم.
 بجنب؛ اگه اینترنتی بفروشی بردی!
همین اول کار میخواهم به شما بگویم که من هم قبول دارم که شروع یا راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار آسونی نیست.
دلایلی هم برای اینکه بگم آسون نیست برای شما آوردم:
بازار آنلاین خیلی شلوغ شده!
فروش و رقابت با بازار سنتی قابل مقایسه نیست.
ذائقه مشتریان اینترنتی کاملا متفاوت است و همین باعث سخت شدن نگه داشتن مشتریان راضی است.

استراتژی دیجیتال برای سایت

وب سایت شرکتی یا وب سایت فروشگاهی شما اولین تعاملی است که مشتری یا بازدیدکننده با برند شما دارد. بهینه سازی مداوم وبسایت کسب و کارتان تضمین می کند که سایت شما در اوج عملکرد خود است.
اما درواقع منظور اصلی ما چیست؟ بهینه سازی وب سایت به چه معناست؟ و واقعا چقدر سخت است؟
سلام من محمد نصیری کارشناس سئو و کارشناس ارشد کارآفرینی و مدیر وبسایت آموزشی وبین سئو هستم و دوست دارم در این محتوای آموزشی در کنار مطالب زیر را بررسی کنیم:
بهینه سازی وب سایت چیست؟
چرا بهینه سازی مهم است و مزایای آن
اهداف یک برنامه بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی وب سایت چیست؟
بهینه سازی سایت، هنر و علم ایجاد بهبود مداوم در سایت شما برای افزایش ترافیک ورودی و نرخ تبدیل است که در آخر منجر به بهبود نتایج کسب و کار می شود.
رویکرد جامع برای بهینه سازی سایت که در سایت های بزرگی مثل دیوار، شیپور، دیجیکالا، وبین سئو، فرانش و فرادرس و… انجام می شود شامل:
استراتژی دیجیتال برای سایت
بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)
تجزیه و تحلیل تجربه کاربر (UX)
آزمایش کردن یا همان مرحله تست تغییرات ایجاد شده
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
به روز رسانی محتوا و بهینه سازی مسائل فنی سایت
تجزیه و تحلیل و گزارش اتفاقات برای ادامه مسیر
درواقع با مراحلی که گفته شد ما آزمایش هایی را برای بهبود انجام می دهیم و بعد گزارش های فعالیت ها و نتایج را بررسی می کنیم. این یعنی ترکیب علم و هنر یعنی مدیریت سایت و داشتن کسب و کار اینترنتی پویا که مدام برای بهبود تلاش می کند.
بله این مسیر کسب و کار اینترنتی است. سوالی که بسیاری از همراهان وبین سئو از محمد نصیری میپرسند اینکه ما باید در حین کارهای کسب و کار چیکار کنیم؟
اما پاسخ محمد نصیری: من بارها در تمامی دوره های آموزش سئو وبین سئو و دوره های خصوصی کسب و کار اینترنتی خودم در وبین سئو این مسیر را پیشنهاد می دهم اگر می خواهید کسب و کارتان به حیات خود ادامه دهد باید به صورت مستمر به فکر ایجاد تمایز و بهبود فرآیندهای کسب و کارتان باشید.

سه مرحله اساسی سئو سایت

تا پایان سال 2021، حدود 2.1 میلیارد دلار خریدار اینترنتی در سراسر جهان وجود داشت.(براساس آمار سایت www.statista.com) این آمار فرصتی فوق العاده ای را به ما نشان می دهد. البته این آمار به صورت جهانی می باشد. براساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران (ecommerce.gov.ir) ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی در ایران 1.237 هزار میلیارد تومان در سال 1400 بوده که 13 درصد نسبت به سال 1399 رشد کرده است.

پس اگر می خواهید شما هم مثل سایت های دیوار، دیجیکالا، وبین سئو، فرانش، فرادرس و... سهمی از بازار تجارت الکترونیک ایران داشته باشید باید بجنبید!

حالا خبر خوب چیه؟ هرچقدر که جلوتر میریم در تجارت الکترونیک راه های بیشتری از همیشه برای هدایت ترافیک هدفمند و موثر به سایت شما وجود دارد، از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (seo) گرفته تا بازاریابی پیامکی، ایمیلی و... .

من محمد نصیری کارشناس سئو و کارشناس ارشد کارآفرینی بهت میگم که با داشتن استراتژی های موثر و مدرن در کسب و کارت، میتونی قدم های شگفت انگیزی سمت دنیای دیجیتال برداری.

سه مرحله اساسی سئو سایت

1- سئو تکنیکال یا سورس سایت

کاسه سوپ سئو همان موارد فنی و سورس کدهای سایت است که به سئو تکنیکال نیز معروف است. اگر شما کاسه مناسبی نداشته باشید در اصل سئو معنایی ندارد و اصلا به چشیدن طعم سوپ از سمت کاربر نمی رسد. پس مهم ترین بخش سئو سایت همان بهینه سازی سورس سایت است.

2- محتوای باکیفیت

سوپ نشان دهنده محتوای وب سایت شما است

محتوای بی کیفیت = سوپ بی مزه بدون مشتری، به همین سادگی

3- کیفیت بکلینک ها

ادویه و چاشنی های مورد نیاز سوپ سئو اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد و این ادویه ها همان بکلینک ها هستند. پس همیشه یادتان باشد که سوپ بدون ادویه و چاشنی عشق مزه ای ندارد و چون مزه ندارد پس اعتباری هم بین مردم پیدا نمی کند.

https://www.alefbakhabar.com/fa/news/118708/افزایش-ترافیک-سایت-فروشگاهی-بدون-تبلیغ

آمار فروش اینترنتی چه کاربردی برای ما دارد؟

آمار فروش اینترنتی چه کاربردی برای ما دارد؟ دانستن فروش های اینترنتی سایت های بزرگ کشور و سهم بازار آنلاین از تجارت ایران چه کمکی می کند؟


آمار فروش اینترنتی چه کاربردی برای ما دارد؟ دانستن فروش های اینترنتی سایت های بزرگ کشور و سهم بازار آنلاین از تجارت ایران چه کمکی می کند؟


سوال های بالا را پرسیدم تا متوجه شوید که اگر آماری را دانستید باید تحلیلش کنید و از آن آمار برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. چند وقت پیش دیجیکالا در صفحه رسمی اینستاگرام خود آماری را منتشر کرد، یکی از مشتریان دیجیکالا(بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران و خاورمیانه) در یک سال 1399؛ 5744 کالا به ارزش 6.18 میلیارد تومان از دیجیکالا خرید کرده!!!


پرخریدترین مشتری دیجیکالا از نظر مبلغ سفارش در 1400


رقم واقعا جذابی است تصور کنید اگر فقط 10 درصد سود دیجیکالا باشد فقط از این مشتری حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان سود کرده است و این یعنی بازار دیجیتال ایران فضای بسیار بسیار جذابی برای فعالیت است.


توجه کنید تمامی آمارهای گفته شد در این محتوا مستند می باشد و از گزارش های دیجیکالا، وب سایت تجارت الکترونیک ایران و… گرفته شده است و بابت اعداد، ارقام خیالتان راحت باشد.

ایران و کسب و کارهای اینترنتی مجوز دار!

یکی از آمارهای جذاب گزارش سایت تجارت الکترونیکی ایران رشد شدید فعالان در وب فارسی را نشان می دهد. شاید براتون جالب باشد اگر بدانید که در 10 ماهه ابتدایی سال 98 یعنی قبل همه گیری کرونا در ایران؛ تعداد کسب و کارهای دارای اینماد چیزی حدود 10 هزار عدد بوده است اما در 10 ماهه سال 99 این عدد به 28 هزار عدد رسیده که یعنی حدود 19 برابر شده!!


این رشد بدلیل محدودیت برای درگاه پرداخت الکترونیکی هم بوده اما متوقف نشده و در نیمه اول سال 1400، به 89 هزار عدد رشد کرده است. منبع آمار(ecommerce.gov.ir)


دقت کنید این آمار برای کسب و کارهایی می باشد که دارای مجوز و اینماد هستند و هنوز پیج های اینستاگرامی در این آمار نمی باشند!!! اگر بخواهیم درست تر بگوییم کسب و کارهای اینترنتی ایران حدود 700 هزار کسب و کار است!


https://www.farsweb.net/internet-sales-statistics-in-iran/