آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

راهنمای گام به گام انتخاب نام تجاری

مارک چیست و انتخاب آن چقدر مهم است؟

ممکن است فکر کنید کیفیت کار و محصولاتی که به مشتریان خود ارائه می دهید مهم است و نامی که برای نام تجاری خود انتخاب می کنید از اهمیت کمی برخوردار است ، اما امروزه کارشناسان موفقیت در کسب و کار انتخاب نام مناسب را به عنوان دروازه دستیابی به موفقیت می دانند. اگر نام مناسبی برای نام تجاری خود انتخاب کنید ، می توانید انتظار موفقیت آن را داشته باشید ، اما یک نام اشتباه و نامناسب از همان ابتدا می تواند شما را ناکام بگذارد.

شما باید بدانید که برند شما تنها چیزی نیست که دیگران در مورد شما می دانند. این نام هویت شما را نشان می دهد ، اینکه چرا با مارک های مشابه ، لحن گفتگو و رفتار مشتری ، موقعیت شما در جامعه ، اقدامات و ویژگی های محصول یا خدمات و تفاوت عمیق شما متفاوت است. حضار.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر فقط نام بسیاری از مارک ها بیش از میلیاردها تومان ارزش دارد و امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که با توجه به اصول و قوانین نام تجاری را برای تجارت جدید انتخاب می کنند یا به آنها مشاوره می دهند.

همان نام تجاری و علامت تجاری یک محصول یا شرکت؟

آیا بهتر است ابتدا بفهمیم نام تجاری و نام تجاری که برای شرکت و محصولات انتخاب می کنیم یکی است؟ در پاسخ به این س ،ال باید بگوییم که این دو مفهوم کاملاً متفاوت و متفاوت هستند. علامت تجاری نام شرکت ، علامت تجاری و غیره است که باید در فعالیت های قانونی ثبت و استفاده شود. در حالی که علامت تجاری نیازی به ثبت قانونی ندارد و آنچه را که به بازار و مخاطبان ارائه می شود نشان می دهد. در واقع ، نام تجاری بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و ترکیبی از ویژگی های قابل مشاهده یا نامرئی یک کالا یا خدمات است.

انواع مختلف نام های تجاری

در اینجا ، ما می خواهیم بدانیم که چند حرف تجاری وجود دارد و انواع آنها چیست. به طور کلی ، نامه های تجاری را می توان به 6 دسته تقسیم کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اسامی توصیفی

یکی از نام های تجاری که می توانید برای خدمات و شرکت ها انتخاب کنید ، نامه های توصیفی است. در این نامگذاری ، سوالی که می خواهید حل کنید این است که خدمات یا محصولات و خدمات ارائه شده چه ویژگی هایی دارند؟ به عنوان مثال ، نام تجاری easypay یک شرکت پرداخت می تواند مشخصات تجاری آن را به طور دقیق برای مخاطبان توصیف کند.

این نوع نام تجاری ممکن است دقیقاً به مخاطب شما بگوید که چه کاری انجام می دهید ، اما معمولاً به اندازه سایر نام ها انعطاف پذیر نیست. در میان این نوع برندها ، یکی از مشهورترین نام ها در ایران سیستم رزرو هتل ، سوئیت ها و اقامتگاه های آنلاین جاباما است و توانسته است خدماتی را که با نام تجاری خود ارائه می دهد به طور کامل توصیف کند.

اسامی معنی دار و مرتبط

نام تجاری در دسته بعدی انتخاب نام تجاری است که معنی دار است و مربوط به فعالیت کاری است. توجه به این نکته مهم است که این نام نام شرکت یا خدمات آن را به درستی توصیف نمی کند ، بلکه یک نام معنی دار است که به فعالیت مربوط می شود. به عنوان مثال ، نام تجاری آب معدنی دماوند بهترین نمونه داخلی برای این نوع نامگذاری است. زیرا دقیقاً به شما نمی گوید که مارک چه کاری انجام می دهد ، اما کاملاً متناسب با آن است.

نام تجاری بزرگترین فروشگاه آنلاین آمازون نیز در این گروه قرار می گیرد. همانطور که می دانید آمازون بزرگترین رودخانه جهان است ، بنابراین انتخاب آن برای این فروشگاه کاملاً منطقی است. یک ترفند بسیار حرفه ای و هوشمندانه در انتخاب نام این برند حروفی است که از حرف z روی حرف گرفته شده است. A و Z اولین و آخرین حروف الفبای انگلیسی هستند. این فلش نشان می دهد که شما می توانید از صفر تا صد هر چیزی را در این فروشگاه پیدا و خریداری کنید.

اسم مخفف

اختصارات دسته دیگری از انتخاب نام تجاری است و بسیار محبوب است. این نام به طور معمول حرف اول شعار ، سرویس ، ویژگی یا نامه تبلیغ را در کنار هم قرار می دهد. به عنوان مثال ، مپنا ایران یک نام شناخته شده ایرانی برای یک شرکت مدیریت پروژه نیروگاه ایرانی است.

اسامی مشتق شده از زبانهای خارجی

کلمات یا حروف انگلیسی مشتق شده از زبانهای دیگر دسته چهارم هنگام انتخاب نام تجاری است. اگر قرار است نام برند شما جهانی باشد ، باید به معنای آن در زبان های دیگر نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، سامسونگ به کره ای 3 ستاره و در دانمارکی به معنای یک بازی خوب است.

برای مارک های ایرانی ، نام تجاری معمولاً از یک کلمه انگلیسی گرفته شده است ، بنابراین بینندگان با آن آشنایی نسبی دارند. به عنوان مثال ، نام تجاری Softlen از نرم آمده است که به معنای نرم است و این احساس مخاطب را ایجاد می کند که لباس پس از شستشو نرم می شود.

نام ابتکاری و خاص

آیا تا به حال فکر کرده اید که دقیقاً معنی نام بامیرو چیست و نام تجاری در چه رده ای قرار می گیرد؟ نامه های ابتکاری از مارک های جدید باید خوش آهنگ ، منحصر به فرد و قدرتمند باشد. این نامه ها باید به راحتی در ذهن مخاطب باقی بمانند و لحنی موزون داشته باشند.

ویژگی های مارک دار چیست؟

تاکنون با تعریف نام تجاری و انواع آن آشنا هستید. آیا در این بخش می خواهید بدانید که این نام به چه ویژگی هایی نیاز دارد؟

کوتاه کردن

یکی از مهمترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب نام تجاری باید به خاطر بسپارید ، نام کوتاه آن است. نامه های طولانی در قلب مخاطب نمی ماند و به سرعت فراموش می شود. در حالت ایده آل ، یک متخصص به شما می گوید که نام تجاری شما باید حداکثر 3 کلمه و 10 حرف باشد.

بی نظیر و بی نظیر باشید

ویژگی دیگر نام تجاری خاص بودن آن است. شاید شما نام و نام تجاری مشابه برند معروف خود را برای محصول یا خدمات خود انتخاب کرده باشید و با این کار بخواهید خود فکر کنید که تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما خواهد داشت! این استراتژی کاملا اشتباه است و می تواند بینندگان را به این باور برساند که شما نسخه جعلی و کپی شده ای از آن مارک معروف هستید.

این نیز می تواند برای شما مشکل ساز شود. به عنوان مثال ، شرکت مد ویکتوریا سکرت توانست با کپی کردن نام تجاری ، راز استارتاپ ویکتوریا سکرت را ادعا کرده و مبلغ زیادی غرامت دریافت کند.

تلفظ ساده ای را بیان کنید

تصور کنید که نام دقیق مارک را نمی دانید ، گفتن نام اشتباه هنگام تلفظ آن و ورود به فروشگاه برای خرید شرم آور است! این امر شما را به انتخاب یک محصول یا مارک متفاوت بسیار متقاعد می کند. نام تجاری تلفظ ساده ای دارد و هرکسی می تواند آن را به راحتی تلفظ کند.

دارای ریتم و ساختار تکراری است

به راحتی به خاطر می آورید که آیا نام تجاری شما دارای ریتم و ساختار تکراری است. به دنبال نام هایی مانند Mazmaz یا China China باشید. نام این مارک ها دقیقاً از این ویژگی استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد