آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

آموزش تولید محتوا و سئو و تحلیل سایت. نکات برتر اینترنتی

در این وبلاگ به بیان و آموزش تکنیک های برتر در سئو سایت می پردازیم

نکات مهم برای آنالیز سایت

برای شروع ، باید اصطلاحات مهم را به شما معرفی کنم:

1- نرخ گزاف گویی:

محاسبه کنید که چه تعداد کاربر بیش از یک صفحه مشاهده کرده اند و چه تعداد پس از ورود به صفحه فرود بدون رفتن به صفحه دیگری از همان صفحه خارج شده اند. اگر یک وب سایت نرخ پرش بالایی دارد. این بدان معنی است که سایت قادر به جذب کاربر نبود. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد. یکی از مهمترین دلایل این میزان بالا هدف قرار نگرفتن بازدید سایت است. می توانید کاربرانی را از منبعی دریافت کنید که علاقه ای به خدمات شما ندارند ، بنابراین آنها به سرعت سایت شما را ترک می کنند. البته می تواند یک سایت وبلاگ یا یک صفحه باشد. در این حالت ، نرخ بالا مشکل جدی نیست.

۲-حضور در سایت

اگر کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند ، به خدمات و محصولات شما علاقه نشان می دهند. اگر میزان خروج زیاد است اما کاربران وقت زیادی را در سایت می گذرانند مشکلی نیست. در آموزشهای بعدی در مورد استانداردهای زمانی کاربران در سایت صحبت خواهم کرد. و با فرمولی که من ارائه دادم ، می توانید بفهمید که وقت کاربر صرف شده در سایت شما خوب است یا بد!

۳-بازدید

تعداد کاربرانی که در یک بازه زمانی مشخص به سایت شما بی نظیر آمده اند. با استفاده از این پارامتر می توانیم بدانیم که چه تعداد کاربر وارد سایت ما شده اند. و چند درصد از آنها سایت را ترک کرده و چند درصد از سایت شما لیست شما را خریداری یا عضو شده است.

نمای 4 صفحه ای

این بخش نشان می دهد که صفحات سایت شما در یک بازه زمانی مشخص چند بار مشاهده شده است. با استفاده از این پارامتر می توانیم به راحتی میانگین تعداد نمایش صفحه توسط کاربران را بدست آوریم.

5- ویزیت های جدید

در این بخش می توان فهمید که چند درصد بازدیدکنندگان سایت برای اولین بار در بازه زمانی انتخاب شده از سایت بازدید می کنند. با استفاده از این پارامتر می توان محاسبه کرد که کدام منابع ترافیکی کاربران جدید را به سمت سایت ما سوق می دهند.

بازدید کننده 6 بازگشت

در این بخش ، می توانیم ببینیم که چه تعداد بازدید کننده در مدت زمان مشخص شده به سایت مراجعه کرده اند. با استفاده از این پارامتر می توانیم وفاداری کاربران به سایت را محاسبه کنیم. اگر رتبه بندی این بخش بالا باشد ، مطمئناً بازدید سایت افزایش خواهد یافت.

7- نرخ تبدیل هدف

با استفاده از این پارامتر می توان فهمید که چند درصد بازدیدکنندگان در سایت خرید کرده اند یا به عضویت سایت یا لیست درآمده اند. همچنین می توانیم زمان صرف شده در سایت و تعداد بازدیدها را به عنوان یک هدف محاسبه کنیم. من در آموزشهای بعدی بیشتر در مورد این پارامتر توضیح خواهم داد.

با کمک آماری که توسط Google Analytics ارائه شده است ، می توانیم به راحتی نقص سایت را شناسایی کنیم. موضوع تجزیه و تحلیل سایت بسیار گسترده است ، و این یک راهنمای مقدماتی برای تجزیه و تحلیل سایت بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد